Tirsgaard Terapi

Læsning og tolkning af PPV - Pædagoisk Pskykologisk Vurdering

Få hjælp til læsning og tolkning af PPV og andre dokumenter fra skole og psykologer

Det er vanskeligt for dig som forældre at gennemskue, hvad der står i psykologiske/pædagogiske dokumenter om dit barn.

Måske er du frustreret over ikke at kunne hjælpe dit barn med at klare skolen alt imens dit barn bare er ked af at gå i skole – og nogle dage bare må blive hjemme.

Det kan også være, at du har det svært med skolens krav om, at du bare skal sørge for at dit barn kommer hen i skolen, så løser problemerne sig. Med det ved du, at de ikke gør!!

Du kan også have følelsen af, at du svigter dit barn, hvis du presser det til at gå i skole med det resultat, at det græder og er ked af det.

Måske spekulerer du meget over, hvorfor dit barn reagerer, som det gør. Du har derfor også brug for viden for, at du kan hjælpe dit barn og måske modstå de krav, som skolen stiller. Og som dit barn ikke kan indfri.

Måske er du også uforstående overfor, hvorfor dit barn ofte spørger, hvad, der skal ske nu og hvor længe. Altså hvorfor dit barn har brug for struktur og genkendelighed i hverdagen.

Endelig har du sikkert også brug for at finde ro med, at der jo er årsag til dit barns reaktioner.

Alt dette kan jeg hjælpe jer med og tilbyder:

  • at læse og fortolke psykologiske/pædagogiske vurderinger, samt andre dokumenter fra skole og psykologer.
  • at lave en pædagogisk handleplan, der indeholder anbefalinger og værktøj til skolens personale.
  • at give forældre redskaber til at opnå færre konflikter og få et mere roligt barn derhjemme.
  • at forklare forældre, hvorfor deres barn reagerer og handler på sin HELT egen måde.
Helle Tirsgaard Psykoterapeut

KOntakt mig

Har du brug for en kort afklarende samtale, eller vil du gerne bestille tid, er du meget velkommen til at ringe til mig.

Udsagn fra forældre, der har fået hjælp

Vi har lært at tolke vores barn både i hans verbale og nonverbale sprog, samt at vi skal være hans ”advokater” (”venner”). Det er os han kan stole på, og vi tror på det, han siger. (Fx “jeg har ondt i maven”).

Vi har fået hjælp til at forstå, hvilke udfordringer den pædagogiske/psykologiske vurdering beskrev og hvordan de også giver sig udslag i hverdagen i hjemmet.

Vi har fået en mere tilpas dreng, da vi har lært at ”læse” ham og han ved, at vi er hans venner i projekt ”holde til at gå i skole”.

Vi har fået redskaber og ”kampgejst” til at tage dialogen med skolen.